FAQ wykończenia to najczęstsze pytania zadawane nam przez klientów na które staraliśmy się wyczerpująco odpowiedzieć. Warto tu zajrzeć. Zobacz może są tu pytania na które znajdziesz odpowiedź zanim z nami się skontaktujesz?
Czy muszę zamawiać projekt?
Na podstawie projektu planujemy prace, następnie tworzymy harmonogramy dostaw, więc dzięki niemu nasza praca jest lepsza, wydajniejsza. Jesteśmy w stanie ustalić terminy i ich dotrzymać.
Dlaczego przygotowujecie harmonogram prac i dostaw – przecież szkoda czasu na takie rzeczy?
Jesteśmy firma która ma wieloletnie doświadczenie przy wykończaniu dużych obiektów, całych budynków, powierzchni firmowych. W tym harmonogramy prac, dostaw, są rzeczą obowiązkową. Doświadczenia te przenieśliśmy też na grunt prac wykończeniowych przy mieszkaniach co okazuje się strzałem w dziesiątkę. Klienci są często pozytywnie zaskoczeni jak zostawiają nam klucze, sami jadą na wczasy, a jak wracają wszystko już jest zrobione, posprzątane itp. Tylko mieszkać.
Czy na wykonane prace udzielacie gwarancji?
Na prace wykonywane przez Alfa Styl Lublin udzielmy 24 miesiące (2 lata) gwarancji.
Czy stan deweloperski trzeba poprawiać przed wykończeniem?
Zdarza się, że stan deweloperski zastany różni się od planów dostarczonych przez dewelopera – play są nie aktualne. Dlatego czasem warto to sprawdzić przed rozpoczęciem prac. Często konieczna jest zmiana punktów elektrycznych (często jest ich za mało) czy też wody i kanalizacji. Przykładowo: developer nie przewidział zmywarki w kuchni, a według projektu zmywarka ma być daleko od zlewu. Często tam gdzie ma być ścianka multimedialna (miejsce gdzie ma być telewizor i osprzęt) konieczne jest znaczące zwiększenie liczby gniazdek. To też warto ująć w projekcie. Przykro by było w mieszkaniu wykończonym korzystać z przedłużaczy.
Czy to prawda, że wykończanie samemu wychodzi dużo drożej?
Niestety to prawda. Aby się o tym przekonać możesz zajrzeć tutaj: https://www.alfastyllublin.pl//ile-kosztuje-remont-z-firma-a-ile-samemu/ lub też spojrzeć na tabele poniżej:
Składowe kosztów | Wykończanie z firmą | Wykończanie – samemu |
---|---|---|
Projekt | TAK | Wykonany pobieżnie, często odręcznie na kartce. Tylko czy wszystko uwzględnia? NIE |
Wizualizacja | TAK | Bez wizualizacji zostaje polegać na wyobraźni jak mogłoby to wyglądać. Niestety wyobraźnia nie uwzględnia często rozmiarów i rzeczywistych zestawień wzorów i kolorów. |
Projekt wykonawczy | TAK | Szkic odręczny na kartce dla fachowca – niestety sporo nie uwzględniał, grubość ściany, dokładne rozmieszczenie punktów. Przykładowo: ma być gniazdko na tej ścianie ale na jakiej wysokości? |
Harmonogram prac | TAK – poszczególne ekipy wiedzą kiedy mają przyjść i co mają zrobić. Mają zapewnione narzędzia i materiały. | Został ułożony pobieżnie – tak jak mieli wolne terminy fachowcy, szwagier i jak układały się zmiany w pracy Gawła. |
Harmonogram dostaw | TAK – wszystko dostarczane zgodnie z planem. Współpraca nawet marketów zupełnie wygląda inaczej w przypadku firmy która bierze dużo towaru niż z klientem indywidualnym. Klient może poczekać – firma raczej nie. | Jak trzeba materiał to się jedzie do sklepu. Gorzej jak nie ma transportu, albo coś jest za duże by weszło w samochód Gawła. Markety jak i sklepy budowlane często lekceważą klientów indywidualnych. Transport np.: jednej płyty gipsowo kartonowej kosztuje często 10x tyle co sama płyta, a i tak dostawa może być zrealizowana przykładowo za tydzień. |
Prace wykończeniowe | Wszystko zgodnie z założonymi harmonogramami. | Jak są fachowcy, mają wszystko co trzeba to robią. Najczęściej czegoś jednak brakuje, zmienia się koncepcja w trakcie. Przez brak projektu okazuje się że nie wszystko jest tak jak było zaplanowane. |
Gwarancja | 24 miesiące | BRAK |
Podsumowanie | Wszystko jest OK. | 1.Wszystko trwa dłużej niż zakładano 2. Koszty są horendalne 3. Brak gwarancji okazuje się problematyczny, bo już po kilku miesiącach trzeba sporo poprawić lub … zrobić na nowo. |